الإثنين 16 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

قصه وعبره رائعه

انت في الصفحة 1 من صفحتين

موقع أيام نيوز

قصة_وعبرة
جملة سمعتها من صاحب عمري بعد ما شاف مراتي في عزومة كبيرة المدير كان عازمنا عليها ومن كسوفي واحراجي أخذتها وروحنا البيت.
سيبتها ونمت في أوضة الأطفال برغم إنها اټجرحت من كلام صاحبي وأنا سكت ومردتش عليه وتصرفي في الموقف ده طبيعي لإني مبحبهاش!
مجرد بنت ملامحها مش حلوة اتجوزتها بأقل التكاليف في شقة صغيرة مفيهاش مطبخ والوحيدة الي قبلت بظروفي وفي الخطوبة جبتلها دبلة يادوب وبعد الجواز خدتها بيعتها كنت بدور على نفسي بره مع بنات تانية غيرها كانت بتشوف رسايلي معاهم وكانت بټعيط وتسكت عشان آخر مرة واجهتني فيها ضړبتها.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
كانت بتهتم بيا وبتراعي ربنا فيا كانت راضية بشكلها وكل أمنيتها في الحياة بيت هادي وطفل سوي مني!
بس أنا حرمتها من أبسط حقوقها مكنتش بقولها كلمة تجبر الخاطر ولا افتكر في مرة فرحتها بحاجة كانت دايما تلفت نظري وتقولي فلان جاب لمراته وردة وقالها بحبك وفلان بيفسح مراته وفلان بيقعد مع مراته في البلكونة بس أنا كنت بطنش الكلام وكل ما كنت بدخل الشقة كنت بلاقيها مشغلة قرآن وراشة معطر وعاملة شعرها بطريقة حلوة جدا طابخة أكل بحبه!
بس كنت كل اللي بعمله إني باكل وأقولها الأكل حلو النهاردة!
حتى لما كانت تقولي الأكل بس
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
كنت برد وأقولها هو في حاجة تانية
فضلنا كدا لحد ما في يوم قولتلها تروح لأهلها يومين ولما رجعت فجأة بدون ما تقولي لقت ست أنا وقتها حسيت بصوت قلبها وهو بيتكسر مليون حتة ومن جبروتي قعدت أزعقلها وأقولها إزاي تيجي فجأة من غير ما تعرفيني
لقيتها سكتت ودخلت الأوضة واڼهارت بالبكاء قعدت في الصالة وأنا مستغرب نفسي إزاي أبقى وحش للدرجة دي لمجرد إن شكلها مش مقبول بالنسبة لي
دخلت الأوضة حطيت إيدي على كتفها لاقيتها انتفضت ومسكت إيدي بعدتها كأنها ڼار مكنتش عارف أقول إيه فقولتلها أنا آسف وسيبت الشقة ومشيت!
بقيت كل يوم بشتري كل حاجة بتحبها وبعاملها كويس وبكل حب وبساعدها في شغل البيت بس هي كانت مطفية مبقتش قادرة تفرح ثاني خلاص قلبها ماټ!
شديتها من إيديها وقعدتها و

انت في الصفحة 1 من صفحتين